Höst

När löver faller och jag står kvar och undrar vart tiden tog vägen.
Vart tog glädjen, ljuset och livet vägen.
Nu står jag i högar av döda löv
Tänker tillbaka på tiden som varit
Plågar mig själv med att det aldrig kommer bli så igen
Plågar mig själv med att det aldrig kommer bli så bra som det en gång varit
Jag blir aldrig så oskuldsfull och naiv
Jag är redan trasig
Du kan inte laga det som har förstörts
 
Förlåt jag försöker le men jag kan inte alltid övertala mig själv att allt är bra
Jag försöker skydda dig från min ångest
Från mina demoner 
Men förlåt dom tar över och dom ropar och kräver 
Skriker och svär
Dom vill ha!!
Jag kan inte alltid skydda dig och alla andra
 
Jag saknar den tiden jag mådde bra
När jag var liten och ovetaande
När jag inte visst vad livet innebar.
 
Jag är rädd
För livet
För mig
För allt 
För...
 
Rädda dig innan även du drunknar 


Kommentarer
Irene Sjöberg

Älskade dotter! Jag vet vilket helvete du gått igenom och att det fortfarande är en del av ditt liv. Jag hoppas att du en dag ska få känna lugn och ro tillsammans med harmoni. Jag älskar dig så otroligt mycket. Jag tänker på dig varje dag och du är saknad. Kramar och pussar. Mam

Ps får jag kopiera denna dikt och använda den i min blogg? Ds

2012-11-06 @ 16:44:48


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Livet med Zess och Exit

Livet med Zess och Exit är blogg som handlar om Zess, alltså mig och Exit, min miniatyr bullterrier. Du kommer få läsa om hur Exit utvecklas växer och går på utställningar, men också hur mitt liv går utan honom. Till exempel kommer jag skriva om hur det går på min behandling för ADHD och mycket mer.

RSS 2.0